torsdag 21 februari 2013

MIN HALLUX VALGUS OPERATION BILDER EFTER 9 VECKOR DEL 12 UPPDATERAD


LILSDOLLS NYA HALLUX VALGUS BLOGG


Feel free to visit my dollpage/Min Hemsida/My Homepage
http://lilsdolls.se/ Dollhouses,Sindy,Ginger,Barbie....

Del 12/15

Foten är fortfarande lite öm och även svullen, mest
höjden. Kan gå riktigt bra nu och stödja mig
ganska ordentligt på foten. Haltar nästan ingenting!
Tån känns också lite bättre, fast jag har fortfarande
problem att komma i mina vanliga skor. Mycket saker
som man fortfarande inte kan göra, men nu börjar
det ändå kännas lite som vanligt igen. Härligt!

hallux valgus, halluxvalgus-operation, första resultat
Vänster fot är som syns på bilden fortfarande lite
svullen, men jättefin, ärren syns nästan inte längre.
Stor skillnad till det bättre på foten, om man jämför 
med bilderna på den i början av bloggen. Hurra!
SE de ÄLDRE inläggen om operationen!

4 kommentarer:

  1. Ja, det är skönt att det går framåt med läkningen. Jag har jobbat heltid i en vecka nu. Har ett jobb med mycket gång i, så jag har varit väldigt trött i fötterna... men det går bättre coh bättre! Jag börjar nu komma i andra skor och kängor. SKÖNT! Men foten svullnar fortfarande till och från. Värken som kommer nu är mer träningsvärk efter mycket gång...

    SvaraRadera
  2. Hej Anonym!
    Jag förstår att det är lite jobbigt om du måste gå mycket! Försök att vila så mycket du kan! Tror det är viktigt! Bra att du har skor som du kan ha. Det där med skor är ju ett stort problem som man inte räknat med!?

    Läste om en läkare som tycker man skall vara sjukskriven ännu längre än föreskrivet, för bästa resultat!
    Fast många kan ju inte hålla sig stilla i alla fall!

    Min läkare sade ju till mig, att man kan känna av operationsingreppet ordentligt av och till, på flera sätt i flera månader!

    Tycker själv det känns som om även kotorna håller på att finna sig tillrätta i sitt nya läge. Kan nog stämma. De har ju flyttats på. Kanske det också kan kännetecknas som träningsvärk. Det känns ju lite så, även ovanpå foten. Hade inte fattat förut att det var så mycket kotor och grejer i fötter.

    Snart är vi nog helt bra i alla fall!

    SvaraRadera
  3. http://halluxvalgusoperation.blogspot.com/21 mars 2011 kl. 21:15

    Visst är det skönt när man märker framsteg från vecka till vecka!
    Tänker som du att man kommer att ha besvär till och från under ganska lång tid framöver men det hade vi ju å andra sidan innan operationen också.
    Det där med skor... man hoppas att man snart ska kunna ha vilket par av sina gamla som helst, skulle inte vara kul att ha vinterkängor hela våren!

    SvaraRadera
  4. Hej Hallux.
    Idag har jag mer ont än i går. Gick nog lite snett vid ett tillfälle igår. Lyckades dock idag, få ned foten i ett par av vinterskorna. Vi har ju hela April i alla fall, där de kan användas. Inser att detta kommer att ta lång tid att få ordning på!

    SvaraRadera